Tant les Webquest com les Caceres del tresor són una sèrie
de recursos educatius que podem trobar en
diverses web educatives, hem observat que en
ambdós casos l'objectiu és
fer propostes
didàctiques de recerca guiada, que utilitzen principalment recursos d’Internet.
La Webquest però és un
treball mes ampli, l'estructura
està predeterminada i l’aprenentatge és guiat . Es
tracta d'una pàgina que proposa als participants una història per tal que aconsegueixin tot un seguit d’informació d’ unes pàgines d'Internet
concretes, extraient les seves conclusions a partir del treball cooperatiu Es planteja als alumnes la resolució d'un
problema en grup.
La cacera del tresor és molt més senzilla. La seva estructura és semblant a la del Webquest. Començaríem per una petita introducció on s'explica el tema de la web. seguidament, trobaríem les preguntes, normalment són deu ,que els alumnes haurien de saber contestar, buscant la informació als webs suggerits. En tercer lloc, es disposa dels recursos necessaris per poder dur a terme les respostes i per acabar, la gran pregunta, que els alumnes haurien de provar de resoldre-la en grup, a partir de la informació que han trobat responent les qüestions anteriors, fent-los reflexionar, comentar entre ells i aconseguir una resposta en comú.
En poques paraules, aquestes activitats estan adreçades a aprendre jugant, investigant i seguint uns passos, com un mapa del tresor que portarà els alumnes a buscar per si sols les respostes d'una manera lúdica.
Que divertit seria trobar un tresor, veritat? Us hi animeu?
La cacera del tresor és molt més senzilla. La seva estructura és semblant a la del Webquest. Començaríem per una petita introducció on s'explica el tema de la web. seguidament, trobaríem les preguntes, normalment són deu ,que els alumnes haurien de saber contestar, buscant la informació als webs suggerits. En tercer lloc, es disposa dels recursos necessaris per poder dur a terme les respostes i per acabar, la gran pregunta, que els alumnes haurien de provar de resoldre-la en grup, a partir de la informació que han trobat responent les qüestions anteriors, fent-los reflexionar, comentar entre ells i aconseguir una resposta en comú.
En poques paraules, aquestes activitats estan adreçades a aprendre jugant, investigant i seguint uns passos, com un mapa del tresor que portarà els alumnes a buscar per si sols les respostes d'una manera lúdica.
Que divertit seria trobar un tresor, veritat? Us hi animeu?
Per saber una mica mes sobre aquest recurs, origen, passat, etc. podeu veure el següent video:
Carme Barba Corominas i Sebastià Capella Priu entrevistats per Maria Domingo Coscollola per la revista DIM UAB nº 16